9 Temmuz 2008 Çarşamba

Bir sergi

Bu akşamüstü fakülteden biraz erken çıkıp Antares'e gideyim dedim. Yenimahalle otobüslerine binip kafamda şapka, elimde su, kavurucu bir sıcakta kısa bir yürüyüşten sonra ulaştım. İlk olarak Ebruligünler'in kendi blogunda bahsetmiş olduğu banklara oturdum. Daha önce gittiğimde genelde kalabalık olduğu için oturma fırsatı bulamamıştım, bu sefer boştu, oturdum ve kulaklarını bol bol çınlattım. Gerçekten de çok rahatlarmış.

Hemen ilerideki koridorda "Hollywood Antares'te" sergisi vardı. Bazı filmlerde kullanılan orijinal kostüm ve aksesuarların sergilendiği minik bir sergi diyelim. Geleceğini duymuştum ama tamamen aklımdan çıkmış, gelmişken bir göz attım ben de. Ankara'daki sergiyi duymadıysanız belki de İstanbul'da sergilendiği sırada gazetelerde çıkan "Matrix'in gözlüğü çalındı" yazısını hatırlarsınız. Gözlük bulunamamış anlaşılan, sadece Neo'nun giydiği bolero kılıklı kısa bir ceket vardı. Bazı akseuarların yanında da film afişleri, hatta filmin o kısımlarının gösterildiği minik bir LCD ekran vardı. Filmler American Pie, Fight Club, the Godfather, Saw, Minority Report, Rocky, Being John Malkovich vs. Hepsinin yanında da orijinal olduklarını belirten imzalı bir belge var. Bir kaç fotoğraf çektim, sizlerle paylaşayım. Çektiğim fotolar ve ait oldukları filmler:

Being John Malkovich: Çok ilginç bir filmdi. Herşeyden önce bir oyuncu hakkında böyle bir film yapılması eğer biyografisini filme almıyor veya hakkında bir belgesel hazırlamıyorsanız çok ilginç. Bir sahnede Cameron Diaz o korkunç saç modeliyle evrak dolabının arkasındaki tünelden girip John Malkovich'in burnundan çıkıyordu. Bu maske nerede kullanılmıştı hatırlamıyorum ama filmin o sahnesi nedense aklıma kazınmış.

Minority Report: Tom Cruise'un kullandığı uyuşturucu kapları diyeyim. Ne diyeyim bilemedim şimdi. Arkada da Ed Wood filminin bir aksesuarı varmış.

Fight Club: Bu film kocamın çok sevdiği filmlerden biri. O yüzden özellikle çekmek istedim. Tyler Durden'in giydiği kıyafet olarak hatırlarsınız sanıyorum.

Biraz daha fazla aksesuar, kostüm olsa daha iyi olurdu bana göre. Belki de ben işime gücüme bakayım diye fazla hızlı gezdim. Siz de görmek isterseniz 13 Temmuz son gün, bilginiz olsun.

Hiç yorum yok: