15 Temmuz 2009 Çarşamba

Bu nasıl tadilat


3 kat üstümüzdeki komşumuz evinde tadilat yaptırıyor. Yaklaşık 3 hafta önce (4 de olabilir) apartman girişine tadilat nedeniyle oluşacak gürültü nedeniyle özür dilediklerini ve anlayış göstermemizi beklediklerini belirten bir yazı asmışlardı. Ne kibar insanlar, bravo demiştim ama bu fikrim yavaş yavaş değişmeye başladı. Anam bir tadilat bu kadar mı uzun sürer? En fazla ne yapılabilir ki? Mutfak dolaplarını değiştirsin, banyoyu elden geçirirsin, haydi bilemedin antre ve koridordaki yer karolarını değiştirirsin. Ama bunlarda bitmeyen bir tadilat, sürekli orayı burayı kırdıklarını gösteren balyoz sesleri, buna eşlik eden matkap vızıltıları. Ne yaptıklarını anlayamadım. Yeni ev yapıyor olsalar çoktan temel atılıp 2 kat çıkılmıştı bu sürede. Sadece haftasonu buradayken tahammül daha kolay oluyordu tabii ama sabah 9'dan akşam 7'ye (bazen 8'e kadar) sürekli tepede çalışırlarsa insanda tahammül kalmıyor. Cidden ne yaptıklarını çok merak ediyorum, kapıyı açık bulsam dalacağım içeriye. Kesin 1-2 odanın arasındaki duvarı falan kırdılar, yoksa bu kadar uzun sürmez. Bari pazar günü izin verin değil mi, ama yooooo, sabahın köründe aynen devam. Eskaza bitişik dairelerinde falan olsaydık ne olurdu hiç düşünemiyorum bile. Herhalde evi terkedip bir süreliğine annemlere yerleşirdik. Küçük çocuğu, hastası olanlara acıyorum, onlar için daha kötü olmalı. Adamlar gün başına para alıyor herhalde, işi uzattıkça uzatıyorlar. Bu durumda kapıdaki özür yazısının bir anlamı kalmıyor. Hatta o yazının altına "daha ne kadar sürecek bu işkence" falan yazmayı düşünüyorum.

Bir de sanki beni takip ediyorlar. Mutfaktaysam oradalar, sıcaktan bunalıp tansiyonum düşer gibi hafif içim geçip biraz kestirmek istediğimde yatak odasındalar, haydi burası olmadı oturma odasına kaçayım dediğimde oradalar. Pes.

Yakında gelirler. Şu sessizliğin, kapının önünden taze gevrekler diye geçen simitçinin, ötüşen kuşların tadını çıkarmaya çalışayım.

13 yorum:

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bu apartmanlarda çok zor katlanılan bir durum ne yazık ki, apartman tadilatlarının özellikle ve hiç değilse çalışma saatlerinde çeşitli kısıtlamalar olmalı.
Bizim apartmanda da olmuştu bir dönem, inanır mısınız saat 7.30'da çalışımaya başlıyorladı, kaç kez işçilere müdahale ettim, buralarda nszik kibar müdahaleden de bir şey anlamıyorlar, illa ki sert davranmak gerekiyor. Bu sıkıntıyı iyi biliyorum, sabır diliyorum size.
Sevgilerimle...

ferulago dedi ki...

özlem, yarım saat önce başladılar tak tak diye. Sabır ama nereye kadar. Hiç bu kadar uzun süren bir tadilat görmemiştim :(

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Apartmanda yaşayan insanların komşularına davranış biçimleri, kendilerine olan saygılarını da gösterir biraz. Komşularınız sanırım özellikle kendilerine saygı duymayı öğrenememişler, diğer türlü bir an önce tadilat yapılır ve her şey biterdi.
Bu gerçekten önemli bir sorun, kesinlikle kanunlarla falan tadilat günleri ve saatleri sınırlandırılmalı.
Benim az önceki yorumumda söz ettiğim tadilat geçen yıl martta başlayıp haziran sonunda bitmişti ve gerçekten insanın sinirleri dayanmıyor.
Tekrar sabır diliyorum size.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

çok zor,sinir bozucu bir durum..sabah sabah tepende matkap sesiyle uyanmak nedir bilirim..İnsanlarımızın biraz daha saygılı ve anlayışlı olması lazım ama nerdeeee...

ferulago dedi ki...

özlem, teşekkürler :)

yasamladans, maalesef durum böyle. Oysa ben mutfaktaki sandalyeleri çekerken vs. aşağıya gürültü gitmesin diye altlalrına sürekli keçe yapıştırır. Keçeler dayanamaz çıkar, ben inatla tekrar. Maalesef kendiniz anlayışınız gösteriyorken başkalarından görememe sinir bozucu.

Haydins dedi ki...

Valla deneyimle sabittir tadilat işi uzarda uzaaarr...Ben sureklı aksılıkler cıkmasından bıktım artık valla..Mesela bızım yer seramıklerı dosendı ama sımdı sokulmeyı beklıyorlar cunku Canakkale Seramıkten aldıgımız seramıkler ıkı renk cıktı!!! Fabrıka hatası, sökülecek mecbur..O kadar para saydık düzgün bir şey olsun diye bekliyoruz haliyle..Belki onlarda da bizim gibi problem çıkmıştır.Ayrıca cumartesi pazar gürültülü bir şekilde çalışmaları da çok yanlış..Biz çalıştırmıyoruz.

absalom dedi ki...

karşılık veriniz efenim...

ben severim böle sinir savaşlarını :)

yapmışlığım vardır...
işe yarıyor.

:)

ferulago dedi ki...

Haydins, ne oldu ya da olmadı bilmiyorum ama az önce apartmandaki bazı kişiler ayaküstü toplanmış konuşuyorlardı, anlaşılan herkes şikayetçi

absalom, kısasa kısas, iyi fikir

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Allah sabır versin canım.çok fena bişey,biliyorum benim başımda da var.ev sahibimin oğlu üst katıma taşınıyor ve heryeri kırıp döküyor.dediğin gibi pazarları bile rahat yok.hatta iki akşam önce gece 24'de gürültüyle uyandık, mermer takıyorlarmış:-( bilemiyorum artık.sevgilerimle...

ferulago dedi ki...

neslihan, beterin beteri varmış dedim seni okuyunca. Geceleri de yan komşumuz gürültü mesaisine başlıyor gerçi :)

lori dedi ki...

apartman hayati, saygisiz ve dusuncesiz komsular olunca cidden kotu. bence normalde de kotu de neyse..
ay tr'de yan apartmanda hergun bi tadilat olurdu, pazar gunu bile sabahin korunde herif civi cakarsi yapcak bise bulmassa. oyy ne kavgalar yaptim o adamla unutmam. (hakediyodu ama)

ferulago dedi ki...

lori, az önce daha 15 gün süreceğini öğrendik. Ben bu arada kaçacağım, kalanlara sabır diliyorum

GeCe dedi ki...

çok zor gerçekten allah sabır versin sana ancak düşününce de başka çare yok evler bakılmadıkça eskiyor tabi işi mümkün olduğunca kısa sürede bitiren profosyonellere yaptırmak lazım o ayrı