26 Eylül 2009 Cumartesi

Bu çiçeği gördünüz mü?

Bu bitkiyi görmüşsünüzdür daha önce. Hemen hemen hepimizin evinde bir dönem olmuştur. Galiba fotoğraftan büyüklüğü pek anlaşılmıyor, yanına büyüklüğünü belirtebileceğim birşey koysaydım keşke. Neyse. Sözüme güvenirseniz eğer kocaman bir bitki bu. Fakültenin seraya benzer tavanı sayesinde semirdikçe semirmiş, büyüdükçe büyümüş, yaprak çıkardıkça çıkarmış. O kadar güzel bir bitki ki birisi bir gün alıp gidecek derim hep. Ama şimdiki yerindeki gelişme koşullarını bulur mu onu bilemem.

Geçenlerde yine bitkiye bakıp ne güzel serpilmiş diye konuşurken bir arkadaşım "Çiçeklerini gördün mü? Çiçek açmış"dedi. 37 yıllık yaşantımın bitkilerle ilgilendiğim dönemleri boyunca hiç çiçek açtığını görmedim ben bunun. O yüzden yok artık dedim, bunun çiçeği olur mu? Olurmuş. Ben görmediysem siz de görmemişsinizdir belki diye fotoğrafını çektim. Bakın işte siz de görün, bunun çiçeği oluyor muymuş, olmuyor muymuş.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

bu çiçek difenbahya..çok güzel ama zehirli bir bitki..Kızım 1 yaşında falandı.ağzından yapraklarını aldım..Çok korkmuştum yeseydi öldürücü olabiliyormuş..hemen evden yolladım :(

ferulago dedi ki...

Kültür bitkileriyle işim olmadığı için zehrili olduğu hakkında bilgim yoktu. Verilmiş sadakanız varmış.

Pelin P.A. dedi ki...

Benim bitkilerle aram kötü. Aslında galiba bitkilerin benimle araları kötü çünkü bana küsüp soluyorlar. O yüzden evimde bitki barındırmıyorum. Ama annemle babamı severler. Aynen böyle bir tane onlarda da var. Sürekli çiçek açıyor hem de. Yerini sevmiş bu bitki ya da seveni var demek ki o da karşılık veriyor :D

ferulago dedi ki...

Pelin Pelister Akyürek, koridorda öylece duruyor garibim, sevgiye aç aslında ama dediğim gibi, bizim fakültenin girişi sera gibi. Ormana döndü ortalık :)