4 Aralık 2010 Cumartesi

Çiçeği burnunda annenin tecrübeleri

Bu aralar hayatım meme, mama, çiş, kaka ve uyku üzerine kurulu. Bir de gaz problemi var elbette. Gaz çıkarmanın büyükler için ayıp olduğu bir toplumda yaşarken bebekler yaptı mı nasıl da mutlu oluyoruz. Onlar gaz çıkardı mı yavrumun karın ağrısı geçecek, rahatlayacak diye yüzümüzde güller açıyor. Bebeklerin sindirim sistemi dışarıdaki hayata alışana kadar biraz sorun yaşayacakmışız. Erkek bebekler özellikle daha hassas oluyormuş, ki biz de şahsen görüyor ve yaşıyoruz bu durumu.

Neyse. Şu kısacık annelik hayatımdaki deneyimlerimi, gözlediklerimi vs. yazayım dedim fırsat bulmuşken.

Mesela:

Emzirme gecelikleri: Sadece hastanede giydim onları ve pek verimli kullanamadım açıkçası. Önden düğmeli klasik bir gecelik çok daha rahattı benim için.

Termos: Evde mutlaka olmalı. Mama hazırlarken kaynamış soğutulmuş su kullanmak lazım, ama çok da soğuk olmamalı tabii ki. Burada termos imdada yetişiyor. Koyuyorum içine kaynar suyu, ondan sonra gecenin bir yarısında ya da gündüz vakti oğlum mama-meme diye ağlarken kettle ile su kaynat, bekle derdi olmuyor.

Biberon termosu: Kullananlar varmış. Çeşitli yorumlar da okudum internette. Chicco'nun var mesela ama çok büyük olduğunu, çantalara sığmadığından bahsediyorlar. Ben de Kraft'ın tam termos gibi olmayan modelinden aldım. İçindeki mamayı 4 saate kadar aynı sıcaklıkta tutuyormuş ama bana pek öyle gelmedi. Evdeyken kullanmıyorum, termosumda sakladığım su daha çok işime yarıyor ama dışarıya çıkarken kullanılabilir.

Bebek bezi: Günde kaç tane harcıyoruz saymadım açıkçası. Hamileyken Migros'ta bulduğum yenidoğan bezlerinden birkaç paket almıştım. Sadece Molfix, Prima ve Evybaby vardı. Canbebe hiç yoktu, Huggies'de ise yenidoğan bezi yoktu (hala da yok, getirmiyorlar galiba.) Hangisi üstün diye sorarsanız cevabım yok. Çok sık bez değiştirdiğimiz için bu aşamada şu daha emici, bebeklerim bununla daha mutlu diyemeyeceğim. İleride, bezler daha uzun süre kalmaya başlayınca diyebilirim sanıyorum. Ama şöyle bir tüyo vereyim. Canbebenin internetten, kendi siteleri üzerinden, bez ve diğer tüm ürünlerinin satışı var. Geçenlerde oradan bez sipariş ettim. Koli bazında satış var, tek tek paket almıyorsunuz. Ben 4 tane yenidoğan bezinin olduğu bir koliyi 43.59 TL'ye aldım. 264 bez ediyor. Fiyatını karşılaştırırsanız çok ucuza geldiğini görürsünüz. Islak mendiller de aynı şekilde oldukça hesaplı. Kargo ücreti de almıyorlar. Bez kalitesinden de dediğim gibi şimdilik şikayetim yok. Göbekleri düştüğüne göre artık normal bezlere de geçebilirim. Onları da deneyince yazarım.

Pişik kremi: Doktorumuz Hametan verdi. Ama gördüm ki pişiklerin acilen geçirilmesinde Nivea, Dalin gibi pişik kremleri çok daha etkili.

Bebek telsizi: Şu aşamada lazım değil, olur mu ınu da bilmiyorum. Kızım uyandığında sessizce bekliyor, ancak çok acıkmışsa ağlıyor. Uyanmış mı diye yanına gidip bakmamız gerekiyor yani. Oğlum ise tam tersi, uyanınca gazı varsa veya açsa (kocamın tabiriyle) kendinden megafonlu sesiyle basıyor yaygarayı, duymamak mümkün değil. İleride lazım olur mu bilemem.

Süt pompası: Mutlaka olmalı. Süt artsın diye sağmak, memeleri boşaltmak lazım mutlaka. Ayrıca oğlum çok huysuzlandığında mama yerine anne sütü içsin diye de sağıyorum zaman zaman.
Medela marka almıştım, çok memnunum açıkçası.

Dezenfektan: Hastanede, koridorda her kapının yanında Actoderm marka dezenfektanlar vardı. Emzirme odasında da vardı aynından ve bebeklerimizi almadan önce ellerimizi onunla temizlememizi istiyorlardı. Biz de alt açtıktan önce ve sonra da kullanıyorduk. Sıvı bir dezenfektandı, yıkama gerektirmeyenlerden. Ama piyasada satılanlar gibi jel değildi. Hastaneden çıkınca eczanelerden aradık ama bulamadık bir türlü. Dettol sıvı sabun ile ellerimi yıkasam da nedense hastane hijyeni aklmda kaldığından mıdır nedir yeterli olmuyor gibi geliyordu. İnternet sağolsun firmasını buldum ve 2 tane 1 litrelik siparişi verdim. Bugün gelecek :)

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Veeeeee günün sürprizine gelelim. Bebeklerimle tanışmaya ne dersiniz?

30 yorum:

battodol dedi ki...

oyyyy oyyy oyyyyy şu güzelliklere bak, çok güzeller çok:) maşallah maşallah

ilkay dedi ki...

oyyyy maşallah...
çok kucaklayasım geldi. Hani bende de iki tane olmasa atlayıp geleceğim.

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

Kıyamam ben bu kuzucuklaraaaaa...çokk tatlılar çok güzeller

Allah bağışlasın sağlıklı anneli babalı büyüsünler

serrose dedi ki...

Butun tecrubeleri okudum :)BIr gun isime yarar diye ama bir sey anlamadim :) Anlayacagim gun donup tekrar bakacagim :)
Bebeklerle tanismak super oldu ;)
Saglikla ,mutlulukla,huzurla buyusunler
sizi de cok yormadan tabi :)

GeCe dedi ki...

bilgilerden çok bebeklere takıldım, maşallah 41 kere çok ama çok tatlılar. doğrusu görmeyi çok istiyordum ama resim koymadığın için belki koymazsın diye düşünüyordum, öyle sevindim ki bu sayede güne çok güzel bir başlangıç yaptım

Unknown dedi ki...

henüz 41 günlük bir oğlum var ben bile bayıldım.. ikisi bir arada harika görünüyorlar.. maşallah kuzulara..

cigdemderki dedi ki...

maşallah ikisi de çok tatlı, sağlıklı, analı-babalı uzun ömürler dilerim.

ferulago dedi ki...

battodol, çok teşekkür ederim.

İlkaycığım, her zaman bekleriz hatta kaç yıldır geleceksiniz ben unuttum sayısını. Hızlı tren inşaatının bitmesini mi bekliyorsunuz?

Elçin'in Yeri, çok teşekkür ederim, cümlemizinkini inşallah :)

serrose,çok sağol canım, işine yarayacağı zaman görüşelim :)

GeCeciğim, sağol varol, gününün iyi başlamasına neden olduğum için çok sevindim ben de.

Anne, Allah analı babalı büyütsün, kaderi güzel olsun oğlunuzun :)

dosya, çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için :)

ferulago dedi ki...

battodol, çok teşekkür ederim.

İlkaycığım, her zaman bekleriz hatta kaç yıldır geleceksiniz ben unuttum sayısını. Hızlı tren inşaatının bitmesini mi bekliyorsunuz?

Elçin'in Yeri, çok teşekkür ederim, cümlemizinkini inşallah :)

serrose,çok sağol canım, işine yarayacağı zaman görüşelim :)

GeCeciğim, sağol varol, gününün iyi başlamasına neden olduğum için çok sevindim ben de.

Anne, Allah analı babalı büyütsün, kaderi güzel olsun oğlunuzun :)

dosya, çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için :)

deniz dedi ki...

aaaaaaaaaaa bunlar ne kadar tatlı böyle feru, canlarım kuzuularım size 41* 2 kere maşallah. ben yayınlamassın diye düşünüyordum. annelik deneyimlerini paylaşman çok güzel. zira inşallah bende kızıımı eve getirince bunlardan istifade edeceğim. bebek ürünleri konusunda çok fazla gereksiz şey var.bende lazım olanları bulup almaya çalışıyorum. mesela telsiz bakıyordum biraz önce ama bunu bir sürü ertelemeyi düşünüyorum bu yazından sonra.canbebebeye de bir bakıcam.bende nacizane bebek bekleyenleri english home bakmalarını tavsiye ediyorum.nevresim takımları ve battaniyeler çok cici ve uygun fiyatta.

ferulago dedi ki...

denizciğim, sağol, inşallah en kısa sürede senin kızının da eve geliş fotolarını görebiliriz. FAydam olabilirse ne mutlu bana, ben de English Home'a bakacağım :)

lale kunt dedi ki...

oyy çok şeker annesi bu minnoşlar :) bizim yerimize de sıkıştır e mi?

ferulago dedi ki...

sıkıştırırım uyuzcuğum :)

kurşunkalem dedi ki...

Maşallah pek tatlılar,Allah analı babalı,sağlıklı,huzurlu büyütsün...Miniklerle size kolay gelsin..

ferulago dedi ki...

kurşunkalem, çok teşekkür ederim, darısı tüm isteyenlere

Adsız dedi ki...

çok güzeller allah nazardan saklasın
güle güle büyütün
hatice

azna dedi ki...

Maşallah onlara, çok tatlılar :) Aah bizimkilerin bebeklik kokuları burnumda tüttü şimdi. Bol bol koklayın bizim için de olur mu?

ferulago dedi ki...

azna, hemem kokladım

hatice, çok teşekkür ederim

Hamarat hanım dedi ki...

Allah bağışlasın onları. Ne tatlı böcükler öyle. Oğlanın kendinden megafonlu sesinede bayıldım annesi :)

Adsız dedi ki...

sonsuz kere masallah , cok cok guzeller. kiz nasi boncuk boncuk bakiyo yaa. masallahh tekrar!

ferulago dedi ki...

Hamarat Hanım, sağolun, telif hakkı kocamındır, krediyi ben almayayım :)

loriciğim eksik olma, senin boncuğun fotoğraflarını da görelim inşallah :)

^zeynep^ dedi ki...

yarabbim ben bu resimleri kaçirmisim! masallah minnoslara! =)

ferulago dedi ki...

Zeynep A, çok teşekkür ederim, bak kaçırmamışsın :)

nora dedi ki...

Alllaaaahiiimmm !!!

Milyon kere maşallah yaaa !!! Dunya guzelleri !!!!

Herhalde hayatinin şaheserleriyle sen de gurur duyuyorsundur :D Tebrik ediyorum :D

mihihihihi :D

ferulago dedi ki...

noracığım, onlara baktıkça hala "bunları ben mi doğudum" dye şaşırıyorum. Herhalde buşaşkınlık hiç gemeyecek. Yıllar önce doktorası sırasında hamile kalıp bebeğini doğuran bir arkadaşım " ne doktora ne başka birşey, hayattaki en önemli eser bu" demişti. Şimdi benim iki eserim var. Umarım iyi şekilde yetiştirebilirim bebeklerimi. :)

Anaların aslanı-aslanların anası dedi ki...

Oy kuzular, Allah nazarlardan korusun hepinizi. Blogunu çok beğendim. Bundan sonra takipteyim. Önünüzden giden bir ikiz annesi olarak tecrübelerimi paylaşmaya hazırım.

Anaların aslanı-aslanların anası dedi ki...

Bu arada bize de bekleriz :))
www.kucukmucizelerim-nihan.blogspot.com

ferulago dedi ki...

Anaların aslanı-aslanların anası, ikiz annelerinin tecrübelerine çok ihtiyacım var. Hemen geliyorum :) Çok teşekkür ederim bu arada.

Adsız dedi ki...

oy oy maşallah allah analı babalı büyütsün çok çok güzeller... hamileliğim sırasında yazılarınla tanıştım.. bende hamile olduğum için senin deneyimlerini okumak çok keyifliydi. şimdi işe döndüm ve senin bloguna bakma fırsatı buldum. ve hızla yazıları taradım bebişlerin resmini görmek için. maşallah inanılmaz güzeller. çok şanslısın bende bi tane lokmacık varken sende iki tane hemde bi kız bi erkek. benim oğluşumda şu an 3,5 aylık allah bebişlerimize uzun sağlıklı ömürler versin..sesiz okuyucu ama resimleri görünce yorum yapmadan geçemeyen taze anne yasemin.. sevgiler...

ferulago dedi ki...

Yasemin, maşaalah bebeklerimize, kaderi güzel olsun sizinkinin de :)