10 Ekim 2008 Cuma

Kapanan kapanana

Kapanan bir iş yeri gördüğümde üzülüyorum. 2 gün önce de Antares'teki Gloria jeans elemanlarını sehpaları falan pıtpıtlı naylonlarla sararken gördüm. Tezgah boşalmış, koltuklar bir yere toplanmış. Yeni tasarım mı olacak diye düşündüm ama tezgah boşalmazdı herhalde, belli ki kapanmış. Sevdiğim bir yerin kapanmasına daha çok üzülüyorum ama genel olarak da hep orada çalışan insanlara ne olduğunu düşünüyorum. Ekmeklerinden oluyorlar sonuçta, bu devirde işsiz kalmak hiç kolay değil. Ama geçenlerde kapandığını gördüğüm bir işyeri beni gülümsetti (acı bir gülüştü gerçi, yanlış anlamayın). Kızılay'da, İş Bankası'ndan Sıhhiye'ye doğru giderken bir dükkan vardı. Ayakkabıcı olabilir, çok net hatırlamıyorum ne olduğunu. Vitrininde biri bizi durdursun yazardı. O yazıyı görünce ister istemez gülümsedim. İstedikleri olmuş, ekonomik durum durdurmuş onları.
Ankamall'de ise yeni bina tarafında alt katta Akvaryum Kafe vardır, köşelerde bayağı büyük akvaryumlar vardı hani. Güzel bir düşünce aslında, balıkları sevmem ama bir sürü değişik balık görmek güzel oluyordu. Geçenlerde gittiğimde örtülerle çepeçevre kapatmışlardı. Belki tadilat yapıyorlardır demiştim ama kapanıyormuş. Açılalı çok da fazla olmamıştı aslında, bir sürü de para harcanmış olmalı. Dün akşam uğradığımda yerinde Şan İskender açılmıştı. En üst katta LCW'nin yanındaki yere ise Galatasaray Store açılmış. Ankamall gibi işlek alışveriş merkezlerindeki mağazalar hemen doluyor tabii.

Herkese bol kazanç dilerim, umarım yurtdışında başlayan bu kriz bizi çok fazla etkilemez ama yabancı finans kaynaklarının yazdığına göre etkilenmek kaçınılmaz.

Hiç yorum yok: