19 Temmuz 2010 Pazartesi

Vahşete devam

Sabah sabah işlere girişmeden önce gazeteye bakayım dedim. Keşke bakmaz olsaydım. Bu sefer de bir sokak köpeğinin yavrularını zehirlemişler. 4 yavru doğurmuş Karabaş adı verilen köpek, yanlarından ayrılmış bir süreliğine (herhalde yemek bulmak için ayrılmıştır garibim), geri döndüğünde yavrularının öldürüldüğünü görmüş. Başlarında yatıp yas tutmaya ağlamaya başlamış. Haberin video çekimi de vardı, seyretmeye dayanamadım. İçim almıyor artık. Geçenlerde karşı apartmana yavrularını saklayan bir kediden bahsetmiştim size. O kediyi caddede karşıdan karşıya geçerken gördüğümde bile "dikkatli geç, bakman gereken yavruların var" diyorum. Hamilelik iyice duygusallaştırdı galiba bu açıdan beni. O yüzden o zavallı anne köpeğin haline bakamadım bir türlü. Minicik yavrulardan ne istersiniz be adam. O şirin şeyleri zehirlerken hiç mi vicdanınız sızlamadı. Bir de sokak hayvanları için su kapları koyun diyorlar. Bu zihniyetteki insanlar su kabı koyar mı hiç. Annemlerin yazlığında yol kenarına koyduğu su kabını alıp götürenlerden, devirenlerden bahsetmiştim daha önce. Bizim milletimize hayvan sevgisi aşılamak çok zor, çok.

8 yorum:

Pelin P.A. dedi ki...

Canım sen bu hamile halinle zaten bu tür şeyleri asla izleme. Cehaletin gün be gün arttığı ülkemizde bu tür vahşi olayların daha binlercesi her gün oluyor. Bizler ancak gördüğümüz yerde müdehale edebiliriz onun dışında elimizden başka bir şey gelmez. Senin her türlü duygusal değişiminden karnındaki bebeğin etkileniyor O yüzden belli bir süre bu tür haberlerden uzak dur.

ferulago dedi ki...

Pelin P.A., çok doğru söylüyorsun.ç Şİmdi bile gözümün önnde o köpeğin acılı bakışları. En iyisi hiç okumamak, izlememek

deniz dedi ki...

Eşim her zaman çocuklara merhamet dygusunun verilmesi için hayvan sevgisinin kazandırılması gerektiğini söyler. Çok doğru. Bugün insana yöneltilen bir sürü canice hareketten önce ne yazıkki o hareketler hayvanlar üzerinden denenmiş oluyor.

ferulago dedi ki...

deniz, iş anne babada bitiyor sonuçta. Biz iyi anneler olalım :)

^zeynep^ dedi ki...

ferulago'cum tabiki böyle seylere göz yumamayiz ama su siralar sen kendi psikolojin ve bebislerin psikolojisi açisindan daha neseli seylere yönel derim!

hayvanlari sevmeyen insanlari da sevemez diye de bir söz vardi sanirim...

ferulago dedi ki...

Zeynep A, çok haklısın ama böyle şeyler o kadar çok oluyor ki insan görmemezlik edemiyor, kaçamıyor :(

NiLaY dedi ki...

ya bencede canım hamile hamile izleme böyle şeyleri, haklısın yazık ama sen yine de uzak dur :) sevgiler..

ferulago dedi ki...

NiLaY, kocam da yasakladı zaten seyretmemi.