22 Şubat 2011 Salı

Hamilelik hatırası

Hamileliğin hala geçmeyen izleri var benim için. Herkesin bildiği klasik olanları yazmayacağım, benimki farklı ya da bana farklı geliyor: Tetik parmak oldum.

Daha önce de yazmıştım, özellikle hamileliğimin son zamanlarında başparmaklarımı kullanamaz olmuştum. Bir şey kavrarken çok canım yanıyordu hatta kavrayamıyor, tabak falan almak için kocama sesleniyordum. Ödemden dolayı sinirlere baskı olduğunu ve hamilelik sonrasında geçeceğini okumuştum ancak geçmek bir yana, iyice kötüleşti durumum. Danıştığımız bir ortopedist 3 ay beklememizi, sonra tekrar gelmemizi söylemişti. Bu 3 ay zarfında ödem iyice azalacağı için düzelme ihtimali vardı.

3 ay biterken durumum şuydu. Sağ elim nispeten düzelmiş ancak sol elimdeki ağrılar geçmemişti. Üstelik artık baş parmağımı geriye doğru bükemiyor, elimi tüm parmaklarım açık olacak şekilde tutamıyor, her iki başparmağımı kıvırmaya çalıştığımda tık-tık diye sesler duyuyordum. Teşhisi doktora gitmeden koymuştuk zaten, annemin de zamanında cerrahi operasyon geçirmek zorunda kaldığı ileri aşama tetik parmak rahatsızlığı olmuştu. Neyse ki benimki daha başlangıç olduğu için "ilk olarak steroid enjeksiyonu ile müdahale edelim, cerrahiyi en son çare olarak düşünürüz" dediler. İki başparmağımın tendonuna enjeksiyon yapıldı. Ağrılarım çok azaldı, parmaklarımı açabilir hale geldim ancak o tık-tık sesi halen gitmedi ve sol başparmağım halen geriye kıvrılmıyor. Onu bunu rahatça kavrayabiliyorum ama, buna da şükür. Bu hafta kontrolüm var, sanıyorum doktorum bir enjeksiyon daha yapacak. Çok hafif acı hissediyorum enjeksiyonlar sırasında ama hiç önemi yok, bebeklerimi kaldırırken bile canım yanmaya başlamıştı artık, o acının yanında bununki de laf mı :)

9 yorum:

Kız Kardeş Derya dedi ki...

Çok geçmiş olsun ilk kez duydum tetik parmak rahatsızlığını.. Umarım zamanla o tık sesini de duymazsınız. Sevgiler..

ferulago dedi ki...

KızKardeş Derya, teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. Çaresiz dert olmasın yeter ki, hepsi geçer gider. her parmakta olabiliyormuş bu arada. Fazla zorlamamalı elleri :)

deniz dedi ki...

Geçmiş olsun Feru. Umarım ameliyata falan gerek kalmaz.

Adsız dedi ki...

gecmis olsun, benim ellerimde de uyusmalar oldu surekli, karincalasmalar falan.dogumdan sonra gitti sukur.yalniz senin dedigini biliyorum ben, bi arkadasim ameliyat olmustu. ben de olcak miyim diye korkmustum hamileyken.
walla Ferulagocum, sen yine de hamileligini cok cok guzel atlattin.bu da nazar boncugu olsun :)

ferulago dedi ki...

denizciğim, ben de öyle umarım :)

loriciğim, gerçekten de ikiz hamileliği olarak süper bir hamilelik geçirdim haklısın. Darısı tüm hamilelere :)

Unknown dedi ki...

Geçmiş olsun canım!
Blogumda ödülün var bu arada:)

ferulago dedi ki...

Kitap Kurduyum Ben, teşekür ederim. Hemen geliyorum :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, sanırım bahsettiğiniz rahatsızlık bende de başladı. 33 haftalık hamileyim. İki-üç gündür gece uyandığımda orta parmağımın açarken takıldığını hissediyorum. Dün gece iki elimin de orta parmağında oldu. Bu rahatsızlık için şimdiden alınabilecek bir önlem var mı, biliyor musunuz?

ferulago dedi ki...

Selam ve geçmiş olsun. Yapabilecek fazla birşey yok sanırım. Parmaklarınızı zorlamamaya çalışın, bulaşıkta falan durulama için soğuk su yerine ılık su kullanın. Kilo artı ödem olunca yapacak fazla bir şey yok gibi. Doğumdan sonra geçmemişse baktırırsınız. Umarım geçmiş olur o vakte kadar :)