26 Eylül 2014 Cuma

Çilekli kek

Geçenlerde kek yapayım dedim. Evde çocukların atıştırması için kek, kurabiye vs bulundurmayı seviyorum, aşırıya kaçmamak şartıyla tabii ki. Cipse, şekere kapılacaklarına benim sağlıklı yiyeceklerimi yemeleri daha iyi elbette.


Yıllar içinde pek çok kek tarifi denedim, oldu olmadı, kabardı kabarmadı derken sonunda bir tarifte karar kıldım. Nereden buldum açıkçası hatırlamıyorum, belki bloga yazmışımdır bile (bu kadar uzun süre ara verince insan en yazıp ne yazmadığını unutuyor haliyle). Akılda tutması kolay, az yağ içeren ve her şeye giden bir  tarif. Cevizli kek mi istiyorum, hop tarife ceviz giriyor, havuçlu mu istiyorum, ceviz yerine veya cevizle birlikte havuç, kakaolu mu istiyorum, aynen kakao. Çok memnunum, süper de kabarıyor gerçekten.Yazacağım, merak etmeyin.

Geçenlerde havuçlu kek yapayım dedim (keki popüler kılan filmi hala seyretmediğim, sadece televizyondaki reklamlarını ve son sahnesini gördüğümü de ekleyeyim). Kızım havuçlu yerine çilekli istedi. Haydaaa, nereden çilek bulayım, zaten taze çilekle nasıl olur derken bir aralar bir yerlerde pudingli kek tarifi gördüğüm aklıma geldi. Puding direkt olarak toz halde katılıyordu, onu bulayım derken aklıma başka bir şey geldi. Dedim ki kendi kendime, yazın annemin yaptığı bol miktarda çilek reçeli var evde, şeker yerine reçel koysana. İyi ki demişim, şeker yerine çilek koydum. Aynı zamanda taneleri yenilip sadece sıvısı kalan reçelleri tüketmek için de süper bir rol. İçine bir sürü de tane koydum, çırparken parçalandılar hafif hafif. Sonuçta bence ve yiyenlerin belirttiğine göre harika bir kek çıktı ortaya. Rengi reçelin koyuluğu nedeniyle hafif esmerimsi.Şekeri az gelseydi üstüne pudra şekeri serpecektim ama gerek kalmadı. Bundan sonra aklıma bir de evde bulunan ve benden başkası yemediği için öylece bekleyen kayısı ve ayva reçellerinin olduğu geldi. Bir sonraki seferde onları dener, yine güzel bir sonuç çıkarsa ortaya mis gibi ev yapımı reçelleri ziyan etmemiş olurum.

Gelelim kekimize. Bazı ipuçları var tabii:

- Yumurtalar mutlaka oda sıcaklığında olsun yoksa kek kabarmaz denir. Yok öyle bir şey, dolaptan direkt çıkarıp kullandım kaç kere bir şey olmadı.

- Yumurta şekerle birlikte iyice çırpılmalı yoksa kek kabarmaz denir. Hayır efendim, kabarıyor. Ben zaten yıllardır sadece krem şanti çırpmada mikser kullanıyorum, kekleri hep elle karıştırırım.

- Unu eleyin derler, işte bunu yapıyorum.

- Keki kalıba döktükten sonra eşit seviyede gözükse bile mutlaka bir çatalla iyice karıştırıyorum. Bunu yapmazsam bir taraf daha çok kabarıyor. Eskiden fırınımın rezistansında sorun var sanıyordum ama artık biliyorum ki iyice karışmazsa eğri büğrü oluyor kek.


Tarifine gelince:
3 yumurta
1 bardak şeker (ben genelde 3/4 şeker kullanırım, kendi ağız tadınızı göre ayarlayın)
1/2 su bardağı süt, bardağın kalan kısmına da sıvı yağ (ben ayçiçek yağıyla yapıyorum)
1 paket kabartma tozu ve 1 paket vanilin
1 su bardağı un (elenecek)
İçerisine keyfinize göre göz kararı malzeme

Yumurtalar ve şeker (bu durumda reçel) çırpılır, süt ve yağ eklenir, yine çırpılır sonra kalan malzeme eklenir, karıştırılır, yağlanmış kek kalıbına dökülür. 45 dakika 175 derece C'lık
fırında pişirilir. Muzlu yapınca daha fazla tutmak gerekebiliyor. Ayrıca eğer muzlu yapacaksanız 1 orta boy veya daha küçük muzu yarım limon suyuyla ezip kuru malzemeden önce karışıma ekleyin. Daha büyük muz koyarsanız içi pişmeden kalabiliyor.

İşte bunlar da fotoları:





Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: