28 Şubat 2010 Pazar

Sinir oluyorum

Ne zamandır yazacağım ama yeni dönem öyle bir yoğunlukla başladı ki ben bile inanamadım. Oysa ne zamandır sinir oldum bir iki ifadeden bahsedecektim size.

Daha önce "adına" ve "hani" kelimelerinin kullanımlarından bahsetmiştim. Maaesef hiç hız kesmeden aynen devam diyorlar. Bu gıcık olduklarım da uzun süredir haber bültenlerinde de duyduğumuz iki ifade. Duydukça kanıksamaya başlıyorsunuz, ama neyseki ben hala alışamadım.

İlki: "Düğmeye bastı, düğmeye basıldı". Operasyon için düğmeye basıldı diyorlar. Ya da Ankara Emniyeti düğmeye bastı. Ne düğmesi kardeşim. Aç-kapa düğmesi mi var ortalarda. Operasyona başlandı, çalışmalar başlatıldı deseniz ölür müsünüz? Harika bir anlatım bulmuşsunuz bravo.

İkincisi: Yine benzer bir ifade: Start verildi. Türkçesi yok mu bunun efendiler? Başlandı desenize.

Üçüncüsü: Büyük başarılara imza attı. Veya bilmemneye imza attı. Büyük başarılar elde etti desenize. Nereye imza atılıyor, kim atıyor? Kelimeleri olduklarından farklı kullanınca ne oluyor, daha mı entel dantel görünüyorsunuz? Kullanılmasın bunlar artık. Hele hele haberlerde, gazetelerde görmeyelim artık. Editörler uyumasın, Türkçemizi b.k etmesin.

Geçenlerde haberlerde Mehmet Ali Birand "Beşiktaş Adliyesi" demesi gerekirken söze Belçika diye başladı. Pes ki ne pes, emekli olsun artık, olmuyor Sayın Birand.

Dün National Geographic kanalında bir program gözüme çarptı. Çıplaklar Köyü gibi bir yerden bahsediyorlardı. Kamp değil, direkt Kilisesi falan olan bir yerleşim birimi. Rahip falan da çıplak ayrıca. İlginçti. Çıplaklar köyü falan deyince insan muhteşem vücutlu kızlar, sırım gibi erkekler görmek istiyor ama köyde yaşayanların tümü orta yaşın üzerinde yağlı vücutlu tiplerdi. Bıngıl bıngıl koşturan kadınlar, göbeklerini hoplatan adamlar. Iııyyyhhhhhh.

Hele bir de gözümün önünden gitmeyen bir görüntü var ki görmez olaydım. Kocam geçen yıl Bodrum'da bir kongreye gitmişti. Kaldıkları otelde paso yaşlı Alman turist varmış. "Kadınların göğüsleri bırak göbeği, dizlerine inecekti neredeyse, korkunç bir görüntüydü" demişti. Hadi canım demiştim, o kadar da olur mu? Dün aynen gördüm. Hatta şöyle diyeyim, bir kadınla konuşuyorlardı. Kadının göğüsleri kamera kadrajına sığmamıştı diyeyim size. O derece. Iyyhhhhh.

Bir süre daha ortalarda olmayabilirim. ama döneceğim. Hasta la vista.

2 yorum:

GeCe dedi ki...

bizim de yoğun başladı kolaylıklar diliyorum sana bak ben tv mivi izlemiyorum rahatım :P

ferulago dedi ki...

GeCe, ben de bıraksam iyi olacak galiba. İyi bir dönem diliyorum