21 Eylül 2008 Pazar

Ben hiç topaç çevirmemiştim

Yaz tatilinden enstanteneler: Bu tahta oyuncak bir topaç. Annemin çocukluğunun baş eğlencelerinden biri. Ben hiç çevirmedim, benden sonraki nesil herhalde adını duymamıştır bile. Teyzem Kastamonu gezisi sırasında alıp anneme getirmiş. Annem de maharetlerini bize sergiledi. Onun kolayca çevirmesine kanarak bizler de denedik ama benim dışımda ilk denemesinde başarabilen pek olmadı (anasının kızı). Göründüğü kadar kolay değilmiş. Bir kere topacın ipini iyi dolayacaksın. Topacı avcuna alacak, ipin ucunu iki parmağının arasına sıkıştıracak ve dirseğinin zarif bir hareketiyle kolunu ileri doğru iterken topacı fırlatacaksın, fırlatırken de ipi çekeceksin. Eğer açıyı doğru ayarlayabildiysen, ipi zamanında çekebildiysen (yoksa topaç aynen üzerine geliyor), zemin düzgünse topaç gibi dönmeye başlayacaktır. Bu yazdığım fırlatma şekli biz acemiler için. Annem yere dik fırlatma şeklinde feci ustalık gerektiren bir şekilde atıyor ki bizim daha çok fırın ekmek yememiz gerek.










Hiç yorum yok: