7 Eylül 2008 Pazar

Şaşırdım...

Geçen çarşamba günüydü sanırım, fakülteye gelip odama çıkmak için merdivenleri tırmanmaya başlamıştım. Görenler bilirler, bizim fakültenin özellikle Dekanlık katı sera gibidir. 6-7 yıl önce yenilenen pleksiglas tavan nedeniyle artık yazları çok sıcak olduğu için bitkiler ayrıca bir gelişip serpilir, görevlendirme, terfi vs. tebrikleri vesilesiyle Dekan ve yardımcılarına gelen sürüyle çiçek de serada ve okulun muhtelif köşelerinde yerlerini almaktadır. Beni şaşırtan çiçek de merdivenlerin basamakların kesildiği, düz olan yürüme kısmına konulan saksılarda bulunan bir çiçekti. Bitki bildiğiniz kaktüs, hatta şöyle diyeyim hiçbir güzelliği yok aslında. Solda gördüğünüz tombik gövdeli bitki. Genelde kaktüslerin minik minik çiçekleri olur değil mi? Hatta çoğu o kadar az çiçek açar ki uzun süre bekleseniz bile açtığını görmezsiniz. Bu resimde görülen kaktüsün yanındaki saksıda yine aynı kaktüsten vardı, ama bir farkla, çiçek açmıştı. Öyle böyle değil, muhteşem bir çiçek. Farmasötik Botanikçiyim hesapta ama beni bile şaşırttı. Görün bakın siz de şaşırın. Nasıl bir güzellik anlatamam. Bu pazar günü AÖF sınavı görevlerim arasında fakülteye uğradığımda ise çiçeğin kuruyup gittiğini gördüm. Neyse ki fotoğraflarını çekme fırsatı bulabilmiştim. Bakalım sizler de benim kadar şaşıracak mısınız?

Hiç yorum yok: