16 Haziran 2010 Çarşamba

Cacık içelim, içirelim

Bol bol su içmem lazım biliyorum ama bir türlü yapamıyorum. Bu aralar sınavlar, işler yine yığıldığı için içmek pek de aklıma gelmiyor açıkçası. Bebekler üzerinde olumsuz bir etkisi olur diye de korkuyorum ama dedim ya, beceremiyorum işte.

Bu hususu doktoruma sordum, amniyon sıvısı üzerinde olumsuz bir etkisi olur mu şeklindeki korkumdan bahsettim. Doktorum "öncelikle sizin sağlığınızı etkiler" dedi. Kabızlığa karşı gerekli olduğunu zaten biliyordum ama doktorum bende idrar yolu enfeksiyonu yapacağından bahsetti. Sonrasında piyelonefrite kadar giden bir tablo görülebilirmiş, bunun ötesinde de bebekler kaybedilebilirmiş (tabii ki bu en kötü durum senaryosunu aklımıza getirmiyoruz). Bu korkuyla hemen su içmeye karar verdim ve elimden geldiğince de içtim.

Bu akşam yemekte kendime iki koca tas sarımsaksız cacık yaptım. Bastım rendelenmiş salatalığı, soğuk suyu, naneyi, misler gibi içtim. Böbreklerim bayram ediyordur herhalde.

Yaz sıcaklarında hepimiz fazladan su içmeliyiz, ama hamileler daha da fazla içmeli. Aman hepimiz kendimize dikkat edelim, suyumuzu bünyeden eksik etmeyelim. (Bunları aslında kendime yazıyorum biraz da, okuyayım, bakayım da su içeyim diye).

Bu arada, ıhlamurlar çiçek açtı geçen hafta, mis gibi kokuyorlar. Yine mis gibi kokan hanımellerinin solmasına çok üzülmüştüm, ıhlamurlar üzüntümü hafifletti. :)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

hani normal insanlar vardir ya, suyla arasi cok iyi olmayan. ben onlardan daha cok iciyorum kesin ama onerilen miktari icmem mukun degil. siser kalirim, bayilirim 8-10 bardak diye okudum bi yerde. ben de ayran cok seviyorum, hergun ayran yapiyorum mutlaka:) cozumlerimize bakar misin :)

ferulago dedi ki...

Kafalarımız ya da midelerimiz aynı şekilde çalışıyor demek ki loriciğim :)