1 Aralık 2008 Pazartesi

Başıbozuk

Mor ve Ötesi'nin son albümünün adı bu. Eurovizyon için sundukları 3 şarkıyı, 3 tane canlı yorumu ve bazı şarkılarının remikslerini içeriyor. Fakat bir grubun canlı performansı bu kadar mı iyi olur. Konser kaydı olduğunu bilmesem, adamlar stüdyo kaydını sokmuşlar araya diyeceğim. Yarışma gecesi de böyleydiler zaten. Hatta az önce kocam hatırlattı bana, provalarda bizimkileri dinleyenler kulaklarına inanamamış, cd kalitesinde söylüyor adamlar diye. Ah o Balkan ülkeleri de bölünüp bölünüp birbirine oy vermeselerdi ya. Neyse.

Canlı performans sunabilmek bir şarkıcı için çok önemli olmalı (ya da benim için öyle diyeyim). Yıllar önce ODTÜ Stadyum konserlerinden birini hatırladım şimdi. Teoman ve Şebnem Ferah vardı. Önce Teoman çıkmıştı ve çok iyi bir performans değildi. (Saklıkent'te de seyretmiştim zamanında, o zaman da öyleydi). Ama Şebo çıkınca o billur gibi sesiyle muhteşem bir konser vermişti. Ha CD'den dinlemişsin, ha sahnede. Ne bir detone olma, ne başka bir şey. Mor ve Ötesi de öyle işte. Keşke Ankara veya Eskişehir'de bir konser verseler de gidebilsek. (Az önce sayfalarına girdim ve geçen cuma garaj istanbul'da konserleri olduğunu öğrenerek kahroldum. Daha önce öğrenseydim ve nerede olduğunu bilseydim gidebilir miydik ki? İstanbul'u hiç bilmeyen kişiler olarak herhalde gidemezdik, daha beter üzülürdük).

4 yorum:

serrose dedi ki...

Bende severim Mor ve otesini sadece sarkilarini da degil kafalari da dolu adamlar bayiliyorum

ferulago dedi ki...

Öyleler cidden. Geçtiğimiz yıllarda Kral TV'den mi ne ödül kazanmışlardı da haydi hazır sahnedeyken şarkı da söyleyin türü bir yaklaşıma müzik aletlerimiz yanımızda yok, söyler gibi yapmayız, ayrıca biz buraya ödül almaya geldik şarkı söylemeye değil benzeri birşeyler söylerek vakur biçimde ödüllerini alıp inmişlerdi. Diğer herkes playback yaparak eğlence programına çevirmişti olayı. Taa o zamandan takdir ederim kendilerini :)

dyt.kelebekdiyeti dedi ki...

ben çok şanslıydım ve tatil için gittiği didimde yakaladım canlı performanlarını dinlemeyi hemde doğal akustiği ile apollon tapınağında idi konser. muhteşem bir sahne muhteşem seslerdi.

ferulago dedi ki...

Özke, seni çok kıskandım şimdi. Cd'yi tekrar dinleyeyim ben de :)