17 Nisan 2009 Cuma

Şu ağacın dili olsa da...

Evimizin tam karşısındaki parkta kocaman bir beyaz dut ağacı (Morus alba L.) var. Meyve verme vakti geldi mi hem kuşlar hem de insanlar yer meyvelerini ama bu ağacın asıl faydası aşıkların altında oturması için güzel bir gölgelik ve kamuflaj alanı oluşturması. Şu anda hiç yaprağı yok üzerinde ama baharın gelmesi ve kanların kaynamasıyla birlikte sevgililer gelip altında oturmaya başladılar bile.

Çok verimli bir ağaçtır, gün içinde 3-5 çift faydalanır bu ağaçtan. Ben de her seferinde şunu merak ederim: Acaba geçen sene veya geçen aylarda gelen çiftler şu anda hala beraber midir, yine birlikte gelip bu ağacın altında oturuyor mudur? Sanmam, çok gençler çünkü. Daha olgun olanlar da ağaç altında oturmak yerine kafelerde, sinemalarda buluşuyordur herhalde.

Ağaç yapraklarını verdiğinde biraz kamuflaj sağlar, özellikle de üst katlardan bakanlara karşı. Ama bizim gibi nispeten alt katlarda olanlar tabak gibi görürüz herşeyi. Bazen de yoldan geçen yaşlı amcalar ayıplar gençleri, 1-2 laf söylerler ama gençler umursamaz. Aşkın gözü kör ne de olsa, ama bizlerin değil. Özellikle de biraz ötede çocuk parkı olduğu için, birbirine sarılan, öpüşen gençleri gördükçe çocukların kafası karışıyordur diye düşünüyorum. Dün hava serindi, o yüzden gelen giden olmadı ama bugün hava pırıl pırıl, öğleden sonra mutlaka gelenler olur.

İşte o ağacın fotoğrafı da aşağıda. 17 Nisan oldu ama hala tek bir yaprak bile yok. Bir ara kara dut hakkında bir araştırma yapıyordum. Nerede bulduğumu şu anda hatırlamıyorum ama dut ağaçları için "ağaçların en akıllılarıdır" şeklinde bir ifade kullanılmıştı. "Havalar iyice ısınmadan bırak çiçek vermeyi, yaprak bile çıkarmazlar" diyordu. Oysa kirazlar, bademler güneşin ilk parıldamasında çiçek açıp sonra da havanın soğumasıyla üşüdüler bile. İşte bu fotoğraf da bu ifadenin canlı kanıtı. Demek ki ne zaman baharın veya yazın tam olarak geldiğine karar verebileceğiz? Dut ağaçları yaprak çıkarmaya başladığında :)

8 yorum:

Nazpek dedi ki...

yararlı bir bilgi olmuş gerçekten.Gözüm dut ağacında artık

GeCe dedi ki...

bak bende bilmiyordum bundan sonra dut ağacına bakarak giyinmeli

ıvır zıvır dedi ki...

hmm dikkat etmemiştim.... dut ağacı diyip geçememek gerek ...

gerçekten güzel bir bilgi....

serrose dedi ki...

bilmiyordum ne guzel bir bilgi balkona dutmu diksem boylece yalanci bahara aldanip grip olmam ha?

ferulago dedi ki...

nazpek, GeCe, ıvır zıvır, serrose, ben de Eskişehir'de olduğumda her sabah o ağaca bakıyorum ama ankara'da çaresizim :)

lori dedi ki...

yeni evimin bahcesinde agaclar var ama 2 tane taniyamadigim ne idugu belirsiz agac var (ki eger meyve agaci falansa henuz meyveleri de yok) agac kesmeyi asla sevmem ama eger herhangi bi meyve ya da cicek agaci degilseler , yerlerine baska bisey dikmek istiyorum. sana resimlerini gondersem bana yardimci olabilir misin ferulago'cum?

ferulago dedi ki...

lori, yaprak-çiçek yoksa benim için de zor teşhis etmek ama sen yine de yolla, hocalara sorarım olmazsa.

lori dedi ki...

yapraklari var, yarin eve gidip resimlerini cekip mailine yolliyim Ferulago. cok tesekkur ederim. eger bi meyve agaci falansa yazik kiymak istemiyorum.