14 Ocak 2010 Perşembe

Kocam çok haklı

Kocam der ki "para insanı küstahlaştırır". Çok haklı olduğunu sayısız kez gördük ama bu sefer anlatacaklarım beni de çok şaşırttı. Bir arkadaşımın oğlunun yaşadıklarını yazacağım, bunun için izin de aldım.

Arkadaşımın oğlu özel bir okula gidiyor, orta 1. sınıf öğrencisi. Sınıflarında ailesi oldukça zengin olan bir çocuk varmış. Arkadaşımın tesadüfen öğrendiği üzere, bu çocuk arkadaşımın oğluna diyormuş ki "Ben kantine gitmeye üşeniyorum, bana bir sandviç bir meyve suyu alır mısın? Kendine de aynısından al". O da gidip alıyormuş. Arkadaşım duyduklarına inanamamış. Ne diyeceğini bilememiş. Oğlu "ben kantine gitmeye üşenmiyorum ki, nasıl olsa gidiyorum, kendime de birşeyler alıyorum, ne var bunda" diyormuş. Arkadaşım çocuğa ne diyeceğini bilememiş. Eğer kızarsa oğlu bundan sonra hiçbirşeyini anlatmama yolunu seçebilir çünkü. Çocuk yetiştirmek ne zor şey, ne kadar çetrefilli. Arkadaşım oldukça ilgili ve bilgilidir bu konuda, pedagoglara danışmaktan kaçınmaz, ama o bile şaşmış kalmış bu işe.

Ben de şaşırdım, diğer çocuğun küstahlığına da inanamadım ayrıca. Bu yaştaki bir çocuk resmen adam kullanıyor, kullanmayı bırak parasının gücüyle iş yaptırıyor. Bizim oğlan durumun bu olduğunun farkında değil ama zengin çocuk bence tamamen bilincinde.

Arkadaşımla bir çıkar yol bulmaya çalıştık, çocuğu ürkütmeden doğru yolu göstermek için ne yapılabileceği hakkında konuştuk. Bunun arkadaşça birşey olmadığını, arkadaşların birbirine elbette birşeyler ısmarlayacağını ama bunu bu şekilde "git bana şunu al, kendine de bunu al" şeklinde değil de, kendisi kantine gitmişken birşeyler alıp gelme şeklinde olacağını anlatmanın en doğru şey olacağına karar verdik.

Dedim ya, kocam çok haklı. Para insanı küstahlaştırıyor ve küçücük çocuklar bile paranın gücünün farkında.

1 yorum:

Hamarat hanım dedi ki...

:((((((((((( Çooookkk üzücü bir durum.