4 Ocak 2011 Salı

İznim bitti

Zaman ne çabuk geçiyor. Bebeklerim doğalı neredeyse 2 ay olacak. Bu aynı zamanda iznimin de bitmiş olduğu anlamına geliyor maalesef.

İkiz beklediğim ve doktorum bebeklerimin iyiliği için doğum öncesi iznimi tam kullanmamı istediği için (yine de 1 haftasında fakültedeki işlerimi toparlamıştım) hamileliği sorunsuz geçen diğer tüm hamilelerin yaptığı gibi son 3 haftaya kadar çalışıp 5 haftamı (benim durumumda 7 hafta) doğum sonrasına aktaramayınca 8 haftalık doğum sonrası iznim bitiverdi. Bugün fakültede olmam gerekiyordu mesela ama rapor alıp bir süre daha bebeklerimin yanında kalmayı seçtim.

Tüm çalışma hayatım boyunca nadiren rapor aldım ben. 94'ten bu yana hesaplarsak toplamda 1 ayı birkaç gün anca geçmiştir, çoğunluğunu da düşük sonrası aldığım rapor oluşturur. Evliliğim boyunca da evimde, kocamın yanında olmak için rapor almadım ama bu sefer almam lazım. Bebeklerim o kadar küçük, o kadar anneye muhtaçlar ki, ayrılamam yanlarından. Ayrıca ayrılmak da istemiyorum.

Yapacağım şey yine herkesin yaptığı gibi alabildiğim kadar raporla idare etmek olacak. Sonrasında yıllık izinlerimi devreye sokacağım, en son olarak da ücretsiz izin almaya çalışacağım.
Bu kadar uğraşmak niye, direkt olarak al iznini rahat rahat otur evinde diyebilirsiniz. Almanya'da falan çalışıyor olsaydık aynen böyle yapardım emin olun ama ülkemizin şartları malum. Çocuk yardımının aylık 20 TL olduğu, fiyatların sürekli arttığı bir ülkede, ikiz bebeklerimle 1 yıl boyunca tek maaşla nasıl geçinebileceğimi söylerseniz hemen alayım iznimi. Ama şartlar malum, beni buna şartlar mecbur ediyor.

Doğum sonrası ücretli iznin 8 hafta olması çok az. 2 aylık bebeğini bakıcıya, annesine bırakıp işe gitmek zorunda olan bir sürü kadın var. Bebeklere bir şekilde bakılır elbet ama annenin ilgisine, sevgisine muhtaç olan yavrular ne yapacak? Bu kadar küçükken sadece akşamları görmek yetecek mi? Yetmesi mümkün değil. Ücretsiz izin 1 yıl olabilir, bu süre sonunda bebekler oldukça toparlamış olur ama karşılayabilen var karşılayamayan var. Bir de 24 aya çıkarılma düşüncesi var bu aralar, yapabiliyorlarsa 12 ayını ücretli yapsınlar bunun, gerisi ücretsiz olsun. Bunu yapabiliyorsanız çıkartın 24 aya. Çiftlere 3 çocuk yapmalarını önermek kolay, layığıyla bakabilmek için gerekli şartları da sağlayıverin bir zahmet. Bebekleri annelerinden ayırmayın olabildiğince, "maaşını buyur al, üstüne her ay şu kadar da ekstra para vereyim, ne de olsa masraflarınız artmıştır" deyin mesela. Hiçbirimiz karun değiliz 24 ay tek maaşla aile geçindirmeye çalışalım. O yüzden rapor alacağım arkadaş, kimse kusuruma bakmasın.

Coştum akşam akşam, neyse, bir süre daha bebeklerimle birlikteyim kısacası.

11 yorum:

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Hak vermemek mümkün değil.Bencede izin almak en mantıklısı.
Bu arada zaman ne çabuk geçmiş yaw.

İkiz Babası dedi ki...

yıllardır senden ayrı olduğum için bu dönem hep özlediğim hep beklediğim bir dönemdi. nihayet evimde eşimle çocuklarımla olabilecektim. açıkcası bu 2 aydan hiçbir şey anlamadım, bir hışımla geldi geçti hey hey hey...

ferulago dedi ki...

içimden geldiği gibi, gerçekten de çok çabuk geçti

ferulago dedi ki...

Hayatım, bundan sonrası daha anlaşılır ve zevkli olacak :)

Esin dedi ki...

Ferulago hiç güleceim yoktu :)Benim 2011 den istediklerim kadar zor istekler bunlar.keşke olsa ama :)))
Ben ücretsiz izin aldım ama acayip zorluyor bizi bu durum ...

özii dedi ki...

Sonuna kadar tüm haklarını kullan , kimler hiç işe başlamadan ne maaşlar alıyor da kimsenin ruhu bile duymuyor.Ama nedense önemli bir konu söz konusu olunca göze batıyor...
Bebişlerin son halini görseydikk :))

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

Bu tarz yazılarda çalışan anne babanın çocuğu olarak hep içim burkulur :(

bu arada eşiniz sanırım birazcık boşladı bloğa yazmayı :)

artık bekliyoruz yeni yazılarını

kuzucukları koklayarak öpüyorum

sevgiler

Unknown dedi ki...

Kesinlikle sonuna dek katılıyorum yazdıklarına.Tv'ye çıkıp yok nüfus azalıyor,3 çocuk yapın demeyi biliyorlar ama çocuk yapınca 8 hafta sonra o yavrucakları bırak işe başla deniyor.Ha başlamayıp ücretsiz izin alabilirsin ama maaş yok bu sefer de!Üstelik de masrafların daha da artmışken!Çok saçma sapan bir sistem var malesef ülkemizde!Herşeye para bulunuyor ama anneler izindeyken onlara maaş vermeye para bulunamıyor nedense!
Ben de yakında doğum yapacağım ve üstelik İstanbul'da yalnızım,yani ne benim ailem ne de eşimin ailesi yanımızda.O nedenle mecburen 1 yıl ücretsiz izin alacağım ama dediğin gibi tek maaşla nasıl geçineceğiz hiç bir fikrim yok!

ferulago dedi ki...

Esin, keşke sesimizi duyan olsa

özii, o da doğru, neden kendimi üzüyorum ki, örgü örüp maaş alan bir sürü insan var (gözlerimle gördüm vallahi)

Elçin'in Yeri, bu aralar bira yoğun ama iletiyorum kendisine. Ben de bekliyorum yazmasını :)

Kitap Kurduyum Ben, şimdiden kolaylıklar diliyorum. İstanbul'da ücretsiz izin almak daha da zorlayıcı olmalı. Kadın ve anne vekillerimiz bu konuya neden eğilmezler ki?

deniz dedi ki...

Çok güzel bir post.Bende aynı durumdayım. Zaten erken doğum yaptığım için doğum öncesi 2 ay iznim uçup gitti. Ne saçma değil mi? Diğer 2 ayda zaten bebeğim hastanedeydi. Şu an yıllık izinleirmden yiyorum. Bende bir ara rapor alıcam ve sonra diğer yılın izni ve ücretli izinle kızımın yanında olmak istiyorum.

ferulago dedi ki...

deniz, hastanede kalırken tanıştığım bir prematüre bebek annesi de aynı şeyden şikayetçiydi. Prematüre bebeklerde ayrı bir mevzuat olmalı, tamamen saçmalık.