8 Ocak 2011 Cumartesi

Hamilelikten kalanlar-2 ve burun tıkanıklığı

Dün yazmayı unutmuşum, hamilelikten bana kalan en büyük şey yatış şeklim oldu. Eskiden sol tarafıma yatmayıp sağa dönmeyi tercih eden ben artık mütemadiyen sol tarafa dönmüş halde yatıyorum. Hamileyken sola yatmayı önerirler ya (sağa yatınca şu damara baskı yapar, bebeklere kan gitmez, sırt üstü yatınca şöyle olur vs.), 9 ayın alışkanlığı, yatınca direkt olarak sola dönüyorum.

Şu anda aklıma gelen başka birşey de yok.

Gelelim burun tıkanıklığına. Geçenlerde bebeklerimin burun tıkanıklığı için soğuk buhar makinesi aldığımızdan bahsetmiştim. Kullanmaya başladıktan sonra etrafın çok feci toz olduğunu farkettik. Televizyonların üstü bembeyaz, imza atmalık, un gibi toz olmaya başladı. Hatta kocam bir gün bana "bir yerleri mi deldiniz ben yokken, inşaat tozu gibi bu" dedi. Ne olduğunu anlamadık önce ama sonra yine kocam buldu. Galiba buhar makinesi havadaki tozları aşağıya indiriyor. Böyle bir faydasının olması gayet hoşuma gitti ama bebeklerimin burun tıkanıklığı geçmedi. Manüel aspiratör vardı evde ama bir türlü kullanamamıştık. Uçları bebeklerin burnu için ya çok ince ya çok kalın ve en önemlisi de elle yapılan vakum burnu temizlemek için şu aşamada yeterli olmuyordu (belki biraz daha büyüyünce). Ben de Pratik Anne'nin blogunda gördüğüm Otribebe nazal aspiratör almaya karar verdim. Akşam kocam gelince hemen kullandık. Önce serum fizyolojik damlatıp tıkanıklığı yapan pislikleri yumuşattık sonra da hüüüpppp diye çekerek çıkardık. Çıkan pisliklere inanamadık. Çok faydalı bir ürünmüş doğrusu, üretenler sağolsun. Tek dezavantajı kullanılan uçlarının her kullanımda değiştirilmesinin gerekmesiymiş. Aletin içinden 3 tane uç çıkıyor. Her kullanımdan sonra atıp yenisi takın diyorlar. Bunu maalesef aleti alınca öğrendiğim için eczaneden yedek uç getirtmelerini isteyememiştim. Şimdilik idare edip sonra alırız diye düşünüyordum ama paketi açınca gerek kalmadığını gördüm. Hemen açıklayayım:

Uçlarda filtre olduğu yazıyordu. Özellikle bebekler büyüdükçe ya da hastalanıp burun akıntısı miktarı artınca pisliklerin, sıvıların hortuma kaçıp kontamine etmemesi için filtre koymuşlar. O yüzden her kullanımdan sonra değiştirmenizi istiyorlar. Ben bu filtreli sistemin sigaraların ucuna takılan, katranı bir miktar süzmeye çalışan ağızlıklardaki gibi birşey olduğunu sanmıştım. Meğer bildiğin süngermiş. Plastik ucun hortuma bağlandığı yerde bulunan ve çok kolaylıkla çıkarılabilen ve tekrar takılabilen yuvarlak kesilmiş bir sünger parçası. İster sünger al kes koy, ister kirlenince bunları yıka. Zaten bebeklerimin burun delikleri minicik, oradan çıkan pislik-sıvı sünger kısmına ulaşamadı bile. Biz de süngeri çıkarıp plastik ucu yıkadık, tekrar kullanacağız. Bu vesileyle üretici-dağıtıcı firmalardan özür dilerim, yedek uçlarınızı şimdilik almayacağım. Ama çok faydalı bir ürün yapmışsınız, sağolun :)

2 yorum:

Bilges dedi ki...

Canım ben de aldım otribebe ve gorunce hayal kırıklıgı olmustu bende..dedim bu tek kullanımlıkmıs.. ama icimi rahatlattın.. acaba bu sungerler delgecle delinecek kadar kucuk mu.. ole ise delgecle delelim 100 tane :))

ferulago dedi ki...

Hiç endişelenme, zaten şu aşamada bebeklerin burunları minicik olduğu için uygulayabileceğin serum fizyolojik miktarı ve sonuçta çıkan pislik-sıvı sz oluyor, çoğu zaman süngere ulaşmıyor bile. Delgeçle yapılacak kadar küçük değiller ama ben yıkadım, tekrar taktım yerine, cillop gibi oldu :)