23 Ocak 2011 Pazar

Birşey daha öğrendim

Uzun bir ara oldu kusura bakmayın. Hazır fırsat bulmuşken hemen yazıyorum.

2. ay doktor kontrolümüz için doktorumuzu değiştirmeye karar vermiştik, iyi ki de öyle yapmışız, çok daha içimize sinen bir doktor bulduk böylece. Muayene sırasında kalça çıkığı için ultrason çektirip çektirmediğimizi sordu. Önceki doktorumuzun istemediğini, hastanede yapıldıysa da bize bilgi vermediklerini söyledik. Elle ve gözle muayenenin yeterli olamayabileceğini, ilk 3 ay içinde mutlaka ultrason muayenesini önerdiklerini söyledi. Hemen her iki bebeğim için gün alındı, oğlumun gaz problemi için de belki başka birşey olabilir diye idrar tahlili yaptırmamızı istedi.

Karın ultrasonunda benim bildiğim kadarıyla organların rahat incelenebilmesi için mesanenin dolu olması gerekir. Peki ya bebeklerde nasıl olacak bu iş? Ya da idrar tahlili için örneği nasıl alacağız? Bezi açık tutup işemesini mi bekleyeceğiz, nasıl nasıl diye düşünürken ultrasona girdik. Önce leğen kemiğinin açısını ölçtüler, sonra karın içi tüm organların yerleşimi ve boyutunu gözden geçirdiler. Su falan içmeye gerek olmadı neyse ki bizlerde olduğu gibi. İdrar tahlilini nasıl yaptıracağız diye sorduğumuzda hemşire bize steril bir idrar torbası verdi. Meğer böyle oluyormuş, kız ve erkek bebekler için değişik idrar torbaları varmış. Erkek bebeklerde pipisini torbanın deliğinden geçirip alttaki yapışkanlı kağıdı çıkarıp çıkmasın diye cildine tutturuyorsunuz. Böylece zamanı geldiğinde çiş torbanın içinde toplanıyor. Yarım saat içinde de laboratuara yetiştiriyorsunuz. Ultrasonda doktorumuz mesanenin boş olduğunu söylediği için evde aldık örneği. Yapar yapmaz da sanki 4x4 bayrak yarışındaymışız gibi kocama verdim ve o da hızla evden çıkarak hastaneye yetiştirdi. Biz de böyle birşey daha öğrenmiş olduk. :)

4 yorum:

BALLI LOKMAM dedi ki...

Çok zordur O minik bebekten idrar örneği almak. Yalşnız şu yarım saat olayını ben anlamıyorum, Bizi koşturuyorlar ama kendileri bekletiyor hemen yapmıyorlar. Belkide içine bakteri üretmesin diye ilaç falan koyuyolardır kimbilir?

ferulago dedi ki...

Kızlarda daha zordur dediler, neyse ki sadece oğlumdan aındı. Herhalde öyle birşey yapıyorlar, bizim de aklımıza başka birşey gelmedi

Bilges dedi ki...

gercekten de kesin gerekli mi ben de emin olamadım simdi...neyse icin rahat edicek en azından.. kızda nası gerek görmediler ben anlayamadım.. kusura bakma belki algılayamadım ne de olsa bi hafta sonra doguma gidecek kafası bu :))

ferulago dedi ki...

Bilges, ultrason yapılması bebeği rahatsız etmiyor ve bu sayede elle ve gözle muayenede gözden kaçabilecek udak bir bozukluk bile kemiğin açısının ölçülmesiyle anlaşılabiliyor. Yapılması iyi oldu bence. İdrar tahlili oğlumda bizim gaz dediğimiz ama başka ir şey olabilecek bir sorun olup olmadığını görmek için yapıldı. Kızımda sorun olmadığı için ona yaptırmadı doktorumuz.