31 Ocak 2011 Pazartesi

Tamam duyarsızız ama bari dangalak olmasak

Bugün (saate baktım da, artık dün olmuş) çocukları babaanne-dede ve babalarına emanet edip Migros'a kaçtım. Ne zamandır gördüğüm ama yazmayı hep unuttuğum şeyi yine görünce artık yazayım dedim.

Çıkışta, kapının hemen yanında kocaman bir bağış kutusu vardır. Üzerinde de özellikle "bağış içindir lütfen fiş atmayınız" yazar. Bir gün olsun içinde para görmedim. Aksine, her gördüğümde ağzına kadar fişle dolu olur nedense.

Tamam, genellikle duyarsızız, bizim de dertlerimiz var ya da o toplanan paraların yerine ulaşacağından emin değiliz, bu yüzden para atmıyoruz. Peki güzel kardeşim, fişini niye içine atıyorsun? Kağıtları biriktirip geri dönüşüm için satsınlar da para kazansınlar diye mi? Fiş atmayın diyorlar ya, bizim millet inadına atıyor anlaşılan. Oysa biraz geride geri dönüşüm kutuları var, at oraya elinde tutmak istemiyorsan.

Şu geri dönüşüm işini bir türlü oturtamadık. Kağıt, plastik, cam, metal diye ayırmamız gereken çöpleri toptan aynı yere atıyoruz (buna da şükür aslında). Metal kutusu cam ve kağıt dolu, plastikte metaller var, o orada bu burada. Amerika'da vs. millet uzun ömürlü süt-meyve suyu kartonlarındaki plastik kapakların ayrıca çıkarılıp plastik kutusuna atılmasını tartışırken biz daha nerelerdeyiz. Kaç fırın ekmek yememiz gerek acaba?

5 yorum:

Adsız dedi ki...

bu bi kultur meselesi ya da icinde soylemek istemediim farkli seyler de var. ama turk insani degismez. en sevip hak verdigimse su : herkes hakettigi gibi yonetilir.

Bir Yastıkta dedi ki...

burda o bağış kutularında kağıt hiç görmedim. istanbulda çöplerimi sürekli ayırırdım ama yerine ulaşır mıydı bilemezdim, çünkü kağıt plastik için ayrı konteynerlar yoktu. Hele cam için bayağı bir yol kat ederdim. burda da ayırmaya devam ediyorum ve her apartmanın bahcesinde ayrı ayrı hepsi çin konteyner mevcut Gece

babycakes dedi ki...

Bu olaya ben de oldum olası sinir oluyorum. Aynı şeyi ben de tansaşda görüyordum hatta kasiyere dedim "bu nasıl iş böyle?" diye kızda "vallahi biz pes ettik" dedi e pes yani cidden...

ferulago dedi ki...

babycakes, maalesef böyle bir toplumuz :(

ferulago dedi ki...

lori, aynen katılıyorum sana

GeCe, daha çok mesafe kat edeceğiz anlaşılan