7 Ocak 2011 Cuma

Hamilelikten kalanlar

Hamilelik sonrasında ne oldu ne bitti yazdım ama bendeki değişikliklerden veya oluşumlardan fazla bahsetmedim sanırım. Çok fazla şey yok aslında ama yazayım dedim yine de.

- Shrek'e benzettiğim ayaklarımın hastanede yatarken inmeye başladığından bahsetmiştim. Ellerimin inmesi biraz daha uzun sürdü. Hatta sizlere başparmaklarımı tam kullanamadığımdan, ağrıdıklarından bahsetmiştim. O ağrı hala devam ediyor ve özellikle sol başparmağımı artık geriye doğru tam açamamaya başladım. Danıştığımız bir ortopedist hamilelikteki ödem toplanması nedeniyle sinirlerde sıkışma olduğunu, normal olduğunu söyledi. 3 ay bitince de geçmezse göreyim dedi. Bakalım geçecek mi?

- Tırnaklarımın kısa olmasına iyice alıştım. Yere düşen bozuk paraları alamıyorum, o ayrı mesele. Ne de olsa yılların uzun tırnak alışkanlığı var, buna da alışacağım. Ancak bende "kısa tırnak kısa kalsın" alışkanlığı başladı. Tırnaklar biraz uzamaya başlayıp uç kısımlarındaki beyazlar görülmeye başladı mı gıcık olup kesiyorum. Kocam "yine mi tırnaklarını kestin" diyerek (içinden manyak diye ekleme de yapıyordur herhalde) bana garip garip bakıyor.

- Bir diğer değişiklik de oje sürmemeye alışmış olmam. Hamileliğim sırasında kokusuna dayanamadığım için sürmüyordum, ama ayaklarıma sürmek çok rahatsız etmediğinden (burna uzaklar tabii) ancak ben ayaklarıma ulaşamadığım için sağolsun kocam sürüyordu. Yazın ojesiz ayaklarla açık ayakkabı, terlik giymekten hiç hoşlanmıyorum da. Ellerime dediğim gibi hala sürmedim. Aslında bir ara sürüp kısa tırnakta nasıl duracaklarını görmek istiyorum ama ya aklıma geldiğinde fırsatım olmuyor, ya da üşenip boşveriyorum. Eskisi gibi oje sür, kururken bozulursa tekrarla, rengi beğenmedin sil, kıyafete uymadı değiştir vs. için fazla vaktim yok. Bir ara denemeli ama önce tırnaklarımı keseyim yine :)

- Herkes doğumdan sonra bebeklerin karnındaki kıpırtılarını özleyeceksin demişti. Bana böyle birşey olmadı. Çocukların yerleri dar olduğu için aşırı tekme falan yemedim, belki onun etkisidir. Ama şu var, eskiden elimi karnıma koyar bebeklerim diye sever konuşurdum. Şimdi ise hala hafif şiş olan karnıma elimi koyduğumda altta yağların olduğunu biliyorum, hiç de hoşuma gitmiyor. Artık yavaş yavaş hareketlere başlasam iyi olacak galiba. Yine de ikiz doğuma göre gayet makul bir karnım var (ya da bana öyle geliyor) :)

- Hamilelikte saçlar güzelleşir ama doğum sonrası dökülür de demişlerdi. Hatta araştırmıştım, hamilelikte anafaz devresi uzuyormuş da o yüzden dökülmeden kalma süresi uzuyormuş, sonrasında dökülme başlıyormuş. Ne zaman başlayacak bilmiyorum, hatta hiç başlamasın istiyorum. Gür saçlı bir arkadaşım "doğumdan sonra saçlarım çok döküldü, böyle değillerdi" dediğinde bir onun gür, kalın telli saçlarına bir de kendimin o kadar gür olmasa da gayet iyi olan fakat ince telli saçlarıma bakmıştım. Şimdilik dökülmediler, mümkünse dökülmesinler.

- Sulu gözlülük, aynen devam. Hatta artık daha da arttı. Televizyonda bebekli, çocuklu birşey görünce gözlerim akmaya başlıyor. Hele bebeklere yapılan eziyetleri görünce, ay ay ay, hiç aklıma getirmeyeyim.

Gidip tırnak keseyim, koskoca 4 gün olmuş kesmeyeli :)

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Ya bu tırnak meselesini ben de kaama takıyorum,ama şöyle.Ben hep hafif ama çok uzun olmayan tırnaklarla dolaşırım,hala da öyleyim.Çünkü kısa tırnaklı ellerimin görüntüsü çok çirkin.Bu nedenle bebiş doğduktan sonra da çok kısa kullanmak istemiyorum.Ama bunun bir sıkıntısı,bebeğe bir zararı olur mu acaba?Yani dediğim gibi çok kısa kullanıyorum,fazla uzatmam hiç ama bebek açısından bir sıkıntı olur mu tırnağın uzun olması?

ferulago dedi ki...

Ben de öyleydim, yıllarca uzun tırnak kullandım hatta bebekler ounca da tamamen kesmem, kısaltırım diyordum ama öyle olmuyor. Bebekleri çizerim diye endişe edip kestim, büyüsünler, yine uzatırım ileride :) Bana da ilk zamanlarda başkasının elleri gibi geliyordu ama alışıyor insan, artık güzel bile buluyorum hatta. Kısaca insan alışıyor. Uzun tırnaklı elde bir parmaktaki kırılınca çok çirkin görüntü oluyor ama hepsi kısa olunca fena değiller.

özii dedi ki...

Alemsin ferulago :)) 4 günlük tırnak keseceksin ha :)))

Zaten kadınlar olarak , duygusallıkta , ilk sırayı alıyorduk , bir de üzerine annelik eklenince iyice arttıyor.

ferulago dedi ki...

özii, bu kısa tırnaklar beni obsesif yaptı galiba :)