12 Ağustos 2010 Perşembe

İnsan neler öğreniyor

Son 3 aya girdim artık, yani yavaş yavaş eksiklerimi tamamlama zamanı geldi. Bebeklerin hastane çıkışları, kıyafetleri, 1-2 paket yenidoğan bezleri vs. hep hazır ama ya ben? Daha hastanede ve sonrasında giyeceğim geceliklerim yok. Daha doğrusu bu akşama kadar yoktu, artık varlar.

Hastane gecelikleri-pijamaları rahat olmalı ve emzirme sırasında rahat olunması için önden düğmeli olmalı. En azından benim bildiğim buydu. 3 çocuğu olan deneyimli bir arkadaşımla konuştuğumda kazın ayağının böyle olmadığını anladım. Arkadaşım sağolsun, pijamanın kesinlikle rahat olmadığını söyledi bana, böylece evde bulunan önden düğmeli pijamalarımı giyme fikrinini aynen rafa kaldırdım. "Gecelikler önden düğmeli olacakmış, öğrendim" dedim kendimden gayet emin bir şekilde. O da bana "emzirme gecelikleri var asıl, onlardan al" dedi. Böylece böyle bir şeyin varlığını öğrenmiş oldum. Bu da önden düğmeli bir gecelikmiş aslında ama göğüslerin alt kısımlarında emzirmeyi kolaylaştırmak için birer kesik varmış. Üzeri kumaş pilesiyle kapalı olduğundan bebeği emzirmediğiniz zaman normal bir gecelik gibi duruyormuş. Emzirirken de tüm düğmeleri açmanız gerekmiyormuş. Çok iyi bir fikirmiş.

Bunu öğrendikten sonra fiyat ve daha doğrusu satın alacak yer araştırması yapmaya başladım. Normal gecelik vs. satan yerlerde hiç görmedim ki bunlardan, nerde satılıyor nerden bileyim. O yüzden en kestirmesi internet diye google'a "emzirme geceliği" yazdım ve araştırmaya başladım. Piyasada 1-2 marka görebildim, fiyatlar da 75 TL civarındaydı. Bazı yerlerde fiyatı pahalı bulan kişilerin normal bir önden düğmeli gecelik alıp kesikleri kendilerinin açtığını da okudum. Ama üzerinde kapatıcı bir pile olmadan saçma sapan birşey olmuştur sanıyorum. Kızılay'daki çamaşır, gecelik satan yerlere gidip bakayım derken evimin yakınından Yeşim mağazası aklıma geldi. Vitrinde hamile gecelikleri falan vardı, belki bu da vardır diye gideyim dedim ve akşam üstü iş çıkışında uğradım. İyi ki uğramışım, bir uzun kollu bir de kısa kollu gecelik aldım kendime. Gayet de beğendim. 24.90 TL olmaları da ayrıca hoşuma gitti. Hem hesaplı hem kaliteli anlayacağınız. Böylece aklımdaki maddelerden birinin üstünü çizebildim.

Bakalım daha neler öğreneceğim.

2 yorum:

denizero dedi ki...

__kesinlikle gecelik ve bol bol babaaaane donu al cicim....bir de süt sağma makinesi (madela) sakın unutma derim ben...bir de lansinoh gögüs kremi hayat kurtarıcı... benim eski postlarda bol bol yazmıştım belki okursun ... bu arada benimki gibi ekime geliyo galiba doğum ... çok güzel oluyo kışın büyüyolar, bahara yaza bol bol gezmece .)__

ferulago dedi ki...

denizero, hatırlıyorum o yazını. Vakit yaklaştıkça tekrar bakacağım zaten. Medela'nın hem pilli hem elektrikli bir pompasını beğendim ama henüz almayı düşünmüyorum. Önce bir süt durumuna bakmalı. Malum ikizlere genelde süt yetmez, pompayla sağacak birşey olmaz diyorlar. Ya da en iyi ihtimalle işe geri dönerken alırım. Aklına gelenler olursa mutlaka yaz :)