13 Eylül 2009 Pazar

Hayvan barınaklarına yardım edelim

Önce Salıncakta 2 kişi'nin blogunda gördüm, sonra da Nora'nın blogunda. Linke tıklayarak İdil Hanım'ın blogundaki resimlere de ulaştım. Bahçeşehir hayvan barınağı da bu selden nasibini almış. Fotoğraflar insanın içini parçalıyor. Çamurun içinde korku içinde öylece yatan ve maalesef çamurun altında kalmış, hayatını kaybetmiş hayvanlar, küçük bir alanda korkuyla, belki de şaşkınlıkla bekleyenler. Çok kötü. Bakmak isterseniz link yukarıda. Migros'un kangurum sitesi aracılığıyla kuru mama ihtiyaçlarının bir kısmını karşılayabilirsiniz. Kargo falan ödemiyormuşsunuz, sadece mama parası çekiliyor kredi kartınızdan. Eğer internet üzerinden alışveriş yapmaya alışıksanız buraya mutlaka bir bakın. 3-5 liraya düşük gramajlı mamalar da var, 50-75 liralık 15-20 kilogramlık mamalar da. Bütçeniz neye el verirse artık, ya da gönlünüzden ne koparsa.

Ben kanguru sayfasına hem verdikleri linkten girdim, hem de sitenin kendisinden. Aslında sadece Yedikule Hayvan Barınağı için değil, daha pek çok barınak için de ihtiyaç listesi bulunuyormuş meğer. Kangurum'un böyle bir hizmeti olduğundan haberdar değildim. Hem şaşırdım, hem sevindim hem de neden daha önceden haberim olmadı diye üzüldüm. Kocamla birlikte baktık ve siparişimizi verdik bile.

Eğer mama katkısı yapacak imkanınız yoksa en azından bloglarınızda bu bilgiye yer verin. Böylece benim gibi haberi olmayanlara ulaşabilirler.

"Hayvanlardan bana ne, bir sürü insan canını, malını kaybetti orada, onlar varken hayvanlara yardım etmek de neymiş" diyorsanız eğer demeyin. Hayvanları küçükken alıp sonra bakamıyoruz diye sokağa salan, o barınakların dolmasına neden olan da bizleriz, sele karşı önlem almayıp o zavallı hayvanların ölmesine neden olan da. İyilik sadece insanlara yapılması gereken birşey değil. Bir hayvanın bile kurtulabilmesi inanın size daha büyük bir mutluluk ve sevap verecektir. Yine de "benim düşüncem bu, değiştiremezsin" diyen varsa yukarıdaki linklerden o zavallıların fotoğrafına bir daha baksın derim ben.

10 yorum:

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

"Amannn canım boşver bir hayvan değilmi?" dememek lazım doğru söylyorsunuz.
Diğer canlılarada gereken önemi vermek,elden geldiğince kollamak büyük sevap...
Teşekkür ederim bilgilendirme için.

ferulago dedi ki...

Asıl ben teşekkür ederim. İnsanlar bazen yapılan iyiliklerden anlamasa da hayvanlar anlıyor ne de olsa :)

GeCe dedi ki...

fotoğrafları bende görmüştüm çok üzücü

nora dedi ki...

ne güzel yazmışsın ferulagocum...

Ben de Kangurum'un o hizmetini görünce şaşırdım.. bundan sonra her ayın başında, param olduğu kadar o barınaklara ufak tefek yardım yapıcam.

Selde gidenler için hala içim acıyor. Nasıl bir millet olduk anlayamıyorum.. Ve utanıyorum ne yalan söylim... :(

ferulago dedi ki...

noracım, bu hizmet 4 yıldır varmış galiba. Daha da utandım ben. Ben de her ay başında aynı şeyi düşünüyorum :)

Sndrfknella dedi ki...

Çok çok teşekkürler sevgili ferulago :) Sayende benim de kangurumun hizmetinden haberim oldu ve ben de elimden geldiğince bir yardımda bulundum. Ve bundan böyle her ay ben de yardım yapmaya karar verdim. Bir de yazı ekledim bloguma.

Yedikule Barınağı'nı aradım, ve 2000 köpeğe bakıyoruz, herşeye ihtiyacımız var dediler. Selde gidenleri içim yandı ama varmış bir hayrı... çok ironik ama bu felaket sayesinde belki de yardımseverlerin sayısı artar bizler gibi...

Sevgiler :)

lori dedi ki...

ben seldeki hayvanciklari hic izlemedim, biliyorum ki icim kaldirmiycak.. biliyorum ki yine sayip sovcem ve cidden gunlerce kendime gelemiycem..
ama olanlardan haberim var, kangurum'dan haberim yoktu Ferulago. sayende oldu.. bunu da kardesime bildircem hemen maille.
her ay biz de biseyler yapalim artik iki kardes bu hizmetle.
off keske hic ihtiyac olmasa, utaniyorum!

ferulago dedi ki...

Sndrfknella ve lori, Ben de diğer blog sahibelerine teşekkür ediyorum beni bilgilenidirdikleri için. Umarım daha çok kişiye yayılır.

idil dedi ki...

duyarlılıgınız için cok tesekkürler,blogumda yayınladıgım gün bukadar kişiye ulasacagını düşünmemistim.. ebvata sonra salıncakta 2 kişi,nora sen ve daha adını unuttugum birçok insan yayınladı,cok tsekkür ediyorum..

orada çalısan arkadaslarımada blogda bukadar yankı yaptıgını söyledim,cok sevindiler..

ferulago dedi ki...

idil, yardımım dokunabildiyse ne mutlu bana. Asıl size teşekkürler :)