16 Eylül 2009 Çarşamba

Neden ki?

Bu resimler pazar gününden. Evden çıkmış park yerine giderken duvarda gördüm bunları. Ayrıca yerler ve çimlerin üzerleri de bunlarla doluydu. Sonra biraz daha yakından bakıp fotoğraflarını çekeyim dedim.
Evet, bunlar bildiğiniz salyangoz nam-ı diğer sümüklü böcek. İlk defa böyle topluluk halinde duvara tırmandıklarını gördüm ve çok şaşırdım. Kocamla kafamızı yukarı kaldırıp nereye kadar gittiklerine baktık. İlk fotoğraftaki sokak tabelası yaklaşık 1.70-1.80 metre yükseklikte. Varın ne kadar tırmandıklarını aşağıdaki fotoğraftan siz hesaplayın.


Neden tırmandılar ve neden apartmanın sadece o tarafındalar bilmiyorum. Kocamla birbirimize bakıp galiba "çok kötü yağmur yağacak, herhalde onun için yukarılara kaçıyorlar" dedik ama neyse ki öyle kötü yağmadı. :)



7 yorum:

denizero dedi ki...

__deniz varmış da çekilmiş gibi duruyo :)__

GeCe dedi ki...

acaba civarda ağaç ya da yeşillik bulamadılar mı diye düşündüm bende

ferulago dedi ki...

denizero, cidden öyle şimdi tekrar baktım da :)

GeCe, civar bilakis ağaç dolu ama onlar beğenmemiş anlaşılan :)

Pelin P.A. dedi ki...

Hahha çok güzeller. Genelde yağmur sonrası eblek yerlerde ortaya çıkıyor bu hayvancıklar. Acaba yağmurla birlikte gökten mi düşüyorlar diyorum. Ama en ilginci geçen sene başıma geldi. Üçüncü kattaki evimizin iç duvarlarından birinde bir sabah beliriverdi bu böcüklerden biri. Kapılar kapalı, pencereler kapalı, nereden geldi acaba brrrrr tüylerim ürperdi.

ferulago dedi ki...

Pelin Pelister Akyürek, evin içinde olmaları gerçekten çok şaşırtıcı. Ben ne kadar zamanda tırmandıklarını merak ettim bir de :)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Vayy bee nasıl tırmanmışlar?

ferulago dedi ki...

içimden geldiği gibi, nasıl tırmandıklarını ben de bilmiyorum ama bayramda baktım hala oradalar :)Ne yerler ne içerler, ne kadar sürede inip birşeyler yiyip geri dönerler bilmiyorum :)