28 Eylül 2009 Pazartesi

Üşüyorum

Hava mı çok soğudu ben mi çok üşüyorum anlamıyorum. Sabahları ve akşamları feci soğuk, oluyor artık, hele evlerin içi buz gibi. Kalorifer yakmaya başladım bugün itibariyle yoksa şifayı iyice kapacağım. Kendim üşümesem bile burnumun ucu mütemadiyen soğuk. Ellerim, ayaklarım ısınsa da burnumun ucu hep buz gibi. Çok sinir bozucu.

Sabah otobüsten Kızılay'da indim, fakülteye aktarmalı olarak gideyim dedim. Önce yanımdaki kıza sinir oldum. Ben kitap okumaya çalışıyorum kız sürekli sol elini kaşıyor. İçi, dışı, işaret parmağının kenarı, kaşıyor. Biraz ara veriyor, derken yine başlıyor. Göz ucuyla ister istemez görüyorum. Haydi neyse kaşınabilir tabii ama sürekli olunca insana sıkıntı ve kaşıntı basıyor. O kaşındıkça bana da nedense bir kaşıntı geldi. Sol elini kaşıya kaşıya bir haller oldu kıza, para gidecek dedim içimden, hem de bayağı gidecek galiba o kadar kaşınmaya.

Otobüsten inince binbir türlü giyinmiş insanla karşılaştım. Bazıları benim gibiydi, normal kalınlıkta giyinmiş, kapalı ayakkabılı falan. Gördüğüm diğer tipler de şunlar:

- Kazaklı, üstüne de pofuduk yelek giymiş adam.
- Üstte kapşonlu polar ama ayakta parmak arası terlik olan divane kız
- Kısa kollu gömlekle dolaşan cengaver arkadaş
- Sarılar ve beyazlar içinde bir papatya gibi yazlık kılık içinde dolaşan kız.

Otobüste ısınmak için artık özellikle güneş tarafına oturuyorum ben, parmak arası terlik giyersem herhalde donarım. Pes diyorum o kıza.

Yolda insanlara bakarken bir kız dikkatimi çekti. İnce ama uzun kollu bir bluz, dar, uçlara doğru volanlarla hareketlenen gri bir etek (moda tasarımcısı gibi konuştum pehey), külotlu çorap ve arkası açık düz ayakkabı. Aslında ilgimi çeken bir kıyafet değil ama nedense bir yerden tanıdık geldi bana. 1-2 saniye sonra uyandım. Aynı kıyafetli kız az önce benim yanımdan geçip gitmişti. O zaman cep telefonuyla konuşuyordu ve başında kıyafetimi tamamlayan renklerde bir türban vardı. Şimdi ise beline kadar inen saçları vardı ve saçların omuzların altında kalan kısımları gölgeliydi. Bir yere girip türbanını çıkarmış, yola saçlarını savurarak devam ediyordu. Türban benim seçimim değil ama bu kız neden böyle davrandı onu merak ettim. Fakültelerde türban yasağı var biliyorsunuz. Türban üstüne peruk takan ya da peruk takmayıp fakültede türbanını çıkarıp dışarıda tekrar takan öğrencilerimiz var. Ama bunların yanında ailesi istediği için takan ve fakültede başını açmak zorunda kaldığı için mutlu olanlar da. Bu kız da herhalde bu son gruba giriyordu. Yine de sabah sabah şaşırttı beni.

Yine dağıttım konuyu. Sonuç olarak fakülteye gittim üşüyorum, eve geldim, kendime sıcak bir çorba yaptım, kaloriferi açtım ama hala üşüyorum.

9 yorum:

uyuz cadı dedi ki...

ay ben de çok üşüyorum yaaa. sıcakları da pek sevmem ama bu sene çok çabuk geçti yaz, hiçbişey anlamadım...
bizim apartmanda da mayıs ayına kadar kalorifer yaktı mankafalar, şimdi yanmıyo. hasta olucam valla...

ferulago dedi ki...

Bayramda Ankara'da kaloriferlerin yandığını söyledi arkadaşlarım. Ekim'i beklemeden azar azar yakmaya başlamalılar aslında, yoksa herkes hasta olacak.

özge kelebek dedi ki...

ferulagocum ben de çok üşüyorum. bu havalar ankara da tuhaf oluyor biliyorsun öğlen sıcak sabah ve akşam soğuk oluyorlar. çok dikkat etmek lazım. gıda takviyeleri kullanmakta yarar var. pekmezlerede başlanmalı bence.

GeCe dedi ki...

bende üşüyorum 1 haftadır falan hep hırkaylayım akşmları da battaniyeli
bende gördüğüm acayiplerden birini yazayım ama çok sık görüyorum artık şaştım

ayakkabı ugg (tüylü botlar) çıplak bacak kısa etek, üstte normal tişört ya da gömlek hele birkaç gün önce hava oldukça sıcaktı o zaman bile bu botlar yuh yani

ferulago dedi ki...

özgecim, pekmez iyi fikir, hele de diyetisyenimiz önerdikten sonra :)

GeCe, Bodrum'da da yağmur yağmış gerçi, soğuk orada da peşinizi bırakmamış. Ugg botlar da herhalde liselerdeki converse ayakkabılar gibi, belli bir bölgede giymeyeni dövüyorlar herhalde :)

Merve dedi ki...

bende üşüyorum bugün saf saf etek giydim birde..dondum da dondum! uf ya nefret ediyorum pant. giymek zorunda olmaktan.

yaz ne güzeldi fırıl fırıl, tiril tiril :))

ferulago dedi ki...

Merve, kışıl etekler de güzel olur, biraz kalın olurlar ama yine de güzel :)

Sndrfknella dedi ki...

Ben de akşamları ayağımın dibinde elektrikli seramik ısıtıcı denilen zımbırtılardan yakıyorum. Ama havanın sabah ve akşam buz gibi olup gün içinde ciddi ciddi kavuruyor olmasına da bozuluyorum laf aramızda...

ferulago dedi ki...

Sndrfknella, iyice dengesiz oldu, ya soğuk olsun ya sıcak ona göre tedbirimiz alalım. Sağ gösterirken sol vuruyor :)